15.08.2018

Sel aastal ehitatakse Pärnus 13,9 kilomeetri ulatuses uusi kergliiklusteid, millest enamik on juba valmis.

Läinud aastal valmis Liivi teed ja Paide maanteed ühendav 750 meetri pikkune kergliiklustee lõik, mis läks maksma 110 000 eurot. Alustati Haapsalu ja Tallinna maantee kergliiklustee ehitamist ning Pärnu kesklinna Lottemaaga ühendava tee rajamist.

Kevadel valmisid pooleteist kilomeetri pikkune Haapsalu maantee kergliiklustee Siimu sillast linnapiirini (maksumus 350 000 eurot) ning kahe kilomeetri pikkune Tallinna maantee kergliiklustee kesklinna sillast Härma kaubahoovini ja Ehitajate tee ristmikust linnapiirini (maksumus 250 000 eurot). Suvel sai valmis 1,4 kilomeetri pikkune Jaansoni raja lõik Suur-Jõekalda 4a majast Raba tänavani (maksumus 1 075 000 eurot).

Kõige kauem on aega võtnud üheksa kilomeetri pikkuse Lottemaa kergliiklustee ehitamine, mis maksab 1 435 000 eurot. Mullu valmis sellest osa, mis viib kesklinna silla juurest mööda Akadeemia, Lõuna ja Kuninga tänavat läbi Vanapargi Väike-Kuke tänava alguseni. Tänavu ehitas AS Tref Nord kergliiklusteed edasi mööda Väike-Kuke, Liiva, Suur-Kuke, Mai ja Papiniidu tänavat, kus tee hargneb kaheks. Väiksem osa viib mööda Papiniidu tänavat varasema Mai kergliiklustee lõpuni, pikem osa mööda mereäärt Kalevi puiesteeni ning sealt Lääne ja Merimetsa tänava ja Rannametsa tee kaudu Riia maantee äärest linnapiirini.

Linnapiirist Lottemaani ehitab kergliiklustee Häädemeeste vald. Kergliiklustee asukohta planeerides on arvestatud sellega, et linnapiirist Uulu ristmikuni ehitatakse sõidutee neljarealiseks. Esialgu paigaldatakse Rannametsa tee juurde tupikumärk, sest 450 meetri pärast lõpeb tee ära. Tee kasutajad peavad ootama, kuni Häädemeeste vald ehitusega pihta hakkab ja teed ühendab.

Pärnu linna piiridesse jääval Lottemaa teel on veel paigaldamata liiklusmärgid ja teekattemärgistus. Asfalt on igal pool maas ja inimesed kasutavad teed aktiivselt. Ainsana vajavad veel asfalteerimist Papiniidu tänava lõppu jääv parkla koos selle äärde jääva sõidutee osaga (varem oli sõiduteel freesasfalt) ja Mai 53 ees asuv parkla.

„Iga päev ületab kesklinna silda üle 2700 jalgratturi,“ ütles linnapea Romek Kosenkranius. „Uutel teedel hakati sõitma kohe, kui asfalt maas. Enne eelmist aastat võisid jalgratturid kasutada ligi 46 kilomeetrit märgistatud teedevõrku. Kuigi sel ja eelmisel aastal valmis 14,6 kilomeetrit kergliiklusteid, ei tasu neid kahte arvu siiski liita, sest osaliselt on jalgrattateid juba rekonstrueerima hakatud.“

Uued kergliiklusteed valmivad Euroopa Liidu struktuurifondide kaasrahastamisel. Edaspidi on kavas ehitada kergliikustee Uus-Sauga suunal ning suurendada eelarvevahendeid olemasolevate jalakäijate teede rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks.

Teet Roosaar
Pärnu linnavalitsuse meedianõunik
444 8272, 510 3444
teet.roosaar[at]parnu.ee