Abi saamine kriisiolukorras
112 |
Hädaabinumber politsei, päästjate või kiirabi kutsumiseks. Kõik mobiiltelefonid võimaldavad SIM-kaardi puudumisel helistada hädaabinumbrile, isegi kui puudub levi (24h, tasuta) |
|
1247 |
Häirekeskuse riigiinfo telefon (kriisiabi, keskkonnainfo, maanteeinfo) (24h, tasuta) |
www.112.ee |
1220 |
Perearsti nõuandeliin annab nõu tervisemurede korral, mis ei vaja kiirabi sekkumist (24h, tasuta) |
www.1220.ee |
|
||
16662 |
Mürgistusinfo telefonilt saab ööpäevaringselt nõu ja abi mistahes mürgistuste korral |
|
1343 |
Elektrilevi rikketelefonilt saab informatsiooni elektrikatkestuste korral |
|
445 5660 |
AS Pärnu Vesi ööpäevaringne avariiinfo telefon, kust saab infot veekatkestuste kohta |
www.parnuvesi.ee |
447 7222 ; 447 7228 |
AS Fortum Pärnu avariitelefon, kust saab infot soojakatkestuste kohta |
www.fortum.ee |
444 8200 ; 15505 |
Pärnu linnavalitsuse infotelefonid, kust saab infot teede sulgemise kohta (lühinr töövälisel ajal automaatvastaja) |
|
1524 |
Päästeala infotelefoni kaudu saab küsida nõuandeid kodu turvalisuse kohta ning teavitada ametnikke ohtlikest ehitistest |
www.112.ee |
(+372) 5301 9999 |
Välisministeeriumi ööpäevaringne infotelefon annab nõu ja abi välisriigis hädas olles |
|
116 111 |
Ööpäevaringne lasteabitelefon, et teatada abivajavast lapsest või küsida nõuannet lastega seotud teemadel |
|
1492 |
Naiste tugiliin on anonüümne abivõimalus lähisuhtevägivalla all kannatavatele naistele. |
Hädaolukora lahendajad
Hädaolukord on sündmus või sündmuste ahel, mis ohustab paljude inimeste elu või tervist või põhjustab suure varalise kahju või suure keskkonnakahju või tõsiseid ja ulatuslikke häireid elutähtsa teenuse toimepidevuses ning mille lahendamiseks on vajalik mitme asutuse või nende kaasatud isikute kiire kooskõlastatud tegevus.
Kohalik omavalitsus vastutab kohalike teede sõidetavuse tagamise, kaugküttega varustamise ning veega varustamise ja kanalisatsiooni töötamise eest. Selleks on koostatud hädaolukorra lahendamise plaan, kus on kirjas erinevad ohud ja lahendusviisid.
Esmalt hakkavad hädaolukordi lahendama elutähtsat teenust osutavad ettevõtted. Pärnus on nendeks:
» Fortum Eesti AS (toasoe)
» AS Pärnu Vesi (vesi ja kanalisatsioon)
» AS TREV-2 Grupp (teede sõidetavus)
Pärnu linna kriisikomisjon
» Linna kriisikomisjon hakkab olukorda juhtima siis, kui kriis kasvab ülelinnaliseks või ettevõtted ei tule enam kriisiplaani rakendamisega toime. Samuti koguneb linna kriisikomisjon, kui tegemist on suurema loodusõnnetuse või muu paljude inimeste tervist või elu ohustava olukorraga ja hädaolukorra lahendajaks on mõni teine ametkond, kes vajab linna kriisikomisjoni tuge.
Kontakt: kriisikomisjon[at]parnu.ee
Koosseis:
» esimees: linnapea;
» aseesimees: kriisireguleerimise valdkonda kureeriv abilinnapea;
» liikmed: abilinnapead, linnasekretär, sotsiaalosakonna juhataja, planeerimisosakonna juhataja, haridusosakonna juhataja, linnavara- ja heakorrateenistuse juhataja, taristu- ja ehitusteenistuse juhataja, avalike suhete teenistuse meedianõunik, Audru osavallakeskuse juhataja, Paikuse osavallakeskuse juhataja, Tõstamaa osavallakeskuse juhataja