Jäta menüü vahele

 Pärnu Raba ja Laia tänava vahele ehitatav võrkkaarsild
 Pärnu Raba ja Laia tänava vahele ehitatav võrkkaarsild
Pärnu Raba-Laia võrkkaarsild
Ehitatav Raba-Laia võrkkaarsild
Visuaalid: InfraBIM OÜ

Pärnu Raba-Lai tänava silla ehituse algus 29.06.2023
Galerii: Silla ehituse algus




Projektijuht
Uno kask
511 4861
uno.kask[at]parnu.ee

Uus autosild ja tulevane sillakoridor hakkavad ühendama Ülejõel asuvat Raba tänavat kesklinnas asuva Lai tänavaga. Uue silla ehitamise üheks eesmärgiks on parandada ühendust jõe vasak- ja paremkalda vahel ning vähendada liikluskoormust Kesklinna sillal ja vanalinnas. 

• Raba-Lai tänava silla detailplaneering (I etapi alas) 
• Pärnu linna liiklusuuring (2019)
• Pärnu 2025 liikluse modelleerimise analüüs (2021)

Parima arhitektuurse ja konstruktiivse lahenduse leidmiseks viidi 2019–2020 läbi arhitektuurivõistlus, mille võitis arhitektuuribüroo Trilog Studio OÜ ja Ehitusfirma Fidele Ehituse OÜ võistlustöö „Luik“.

Võistlustöö „Luik“ realiseerimiseks korraldatud, kuid liigkõrge hinna tõttu nurjunud kahe ehitushanke järel kuulutas Pärnu linnavalitsus Raba-Lai tänavate silla, Rääma ja Laiale tänavale rajatavate ringristmike ning silda ja ringristmikke ühendavate tänavalõikude ehitamiseks välja uue riigihanke.

Kolmas riigihange toimus koos projekteerimisega ja võistleva dialoogi vormis. Ehitaja sai koos arhitektide ja projekteerijatega välja pakkuda nii ideelahenduse kui hinna, mille eest ta on valmis silla koos tänavalõikude ja ringristmikega projekteerima ja ehitama.

Pakkujate esitatud eskiisprojektide linnaruumilist ja arhitektuurset sobivust hinnati riigihanke menetluse käigus arhitektide ja silla hanke läbirääkimiste komisjoni poolt, misjärel esitasid hankijad sobivatele projektidele lõplikud pakkumised. Peamisteks hindamiskriteeriumiteks oli pakkumuse kogumaksumus ja hankelepingu täitmise lõpptähtaeg.

Parimaks pakkumiseks tunnistati ja kvalifitseeriti 27.03.2023 INF INFRA OÜ ja AS EG Ehitus pakkumus kogusummas 26 666 665 eurot koos käibemaksuga eurot ja ehitusaeg 22 kuud alates lepingu sõlmimisest. 24. mail 2023 sõlmis linnavalitsus INF Infra OÜ ja AS EG Ehitusega projekteerimis- ja ehituslepingu. 

Sild rajatakse kolmele jõkke paigaldatavale sambale ning suur osa sillateki ja teraskaare ehitusest toimub kaldal. Umbes 1100 tonni kaaluv konstruktsioon “sõidutatakse” sammastele järgmisel kevadel. Tulevase silla laius on ligi 20 meetrit. Silla mõlemas ääres on 3,5 meetri laiune kergliiklustee ja kolm sõidurada: sillale viib üks rada, mis keskel laieneb kaheks sõidureaks. Silla otstesse rajatakse liftid, millega jalgratta või lapsevankriga pääseb Jaansoni rajalt silla tasandile.

Raba ja Laia tänava vahele kavandatava autosilla ehitustööd algavad 2023. aasta juulis ja uus võrkkaarsild peaks valmima 2025. aasta märtsis.

Hanked
• 02.08.–21.09.21 Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla ehitamine (viitenumber: 234983)
Riigihanke „Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla ehitamine“ kõigi pakkumuste tagasilükkamine (Pärnu linnavalitsuse 27.09.2021 korraldus nr 620)

• 18.11.21–15.03.22 Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla ehitamine (viitenumber: 243126)
Riigihanke „Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla ehitamine“ kõigi pakkumuste tagasilükkamine (Pärnu linnavalitsuse 28.03.2022 korraldus nr 212)

• 27.05.22–09.02.23 Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla projekteerimine ja ehitamine (viitenumber: 250767)
• Riigihanke „Pärnu linnas Raba-Lai tänavate silla projekteerimine ja ehitamine“ pakkumuste vastavaks tunnistamine, pakkumuse edukaks tunnistamine ja pakkuja kvalifitseerimine (Pärnu linnavalitsuse 27.03.2023 korraldus nr 230)


Pressiteated, meedia
18.07.23 Pärnus käib uue silla ehitamine (ERR)
29.06.23 Infortar alustas Pärnu silla ehitamist

24.05.23 Pärnu silla ehitavad Infortari gruppi kuuluvad ettevõtted
24.05.23 3D-VIDEO ⟩ Pärnu uus sild valmib suures osas kalda peal (Pärnu Postimees)
24.05.23 Pärnu allkirjastas uue silla projekteerimis- ja ehituslepingu (ERR)
24.05.23 Aastakümneid räägitud ja nüüd lõpuks tuleb: Pärnu silla ehitavad Infortari gruppi kuuluvad ettevõtted (Delfi Ärileht)
22.05.23 Pärnu kolmanda silla ehitamine sai rohelise tule (Pärnu Postimees)
29.03.23 Pärnu uue silla eduka pakkumuse hinnaks on 26,7 miljonit eurot
29.03.23 Pärnu kolmanda silla hankekonkursil valiti parimaks kaarsild (Pärnu Postimees)
21.02.23 Silla hankekonkursi komisjon saatis parimale pakkujale lisaküsimused (Pärnu Postimees)
09.02.23 Sillaehitajate pakkumistes valitsevad 35 miljoni eurosed käärid (Pärnu Postimees)

27.10.22 Pärnu linnaarhitekt: Uus sild ja Rail Baltic muudavad linnapilti märgatavalt (Pärnu Postimees)
29.09.22 Riik kavatseb Pärnu silla ehitust toetada 20 miljoni euroga (Pärnu Postimees)
30.05.22 Pärnu läheb sillahankega kolmandale ringile (Pärnu Postimees)
30.05.22 Pärnu kuulutas silla ehitamiseks välja uue riigihanke
15.03.22 Pärnu uue silla ehitushanke odavaim pakkumus oli 71,4 miljonit eurot
17.02.22 Raba-Lai silla ehitushanke tähtaega pikendati 15. märtsini

19.11.21 Pärnu linn kuulutas välja uue silla ehitushanke
21.09.21 Pärnu uue silla ehitushanke odavaim pakkumine on 51 miljonit eurot
02.08.21 Pärnus hakatakse uut silda ehitama
14.06.21 Pärnu linnavalitsus andis ehitusloa uue silla ehitamiseks
15.04.21 Pärnu linnavolikogu pöördumine peaminister Kaja Kallase poole

03.12.20 Romek Kosenkranius: Veelkord sildadest
13.10.20 Valminud on Pärnu kolmanda silla eskiislahendus
14.04.20 Pärnu linn küsib riigilt 12 miljonit uue autosilla ehituseks (ERR)
01.04.20 Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitis võistlustöö „Luik“ 
30.03.20 Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitjad selguvad kolmapäeval
30.03.20 Pärnu linnavalitsus teeb ettevalmistusi uue silla ehitamiseks
08.03.20 Pärnu linnavalitsus tegutseb kolmanda silla nimel (ERR)
12.01.20 Pärnu uue silla ehitusplaan sai tagasilöögi (Ärileht) 

Veebilehel kasutatakse küpsiseid