Jäta menüü vahele

Uus autosild ja tulevane sillakoridor hakkavad ühendama Ülejõel asuvat Raba tänavat kesklinnas asuva Lai tänavaga. Laiale tänavale jõuab sillakoridor praeguse politseimaja juures, tulevasel Pargi tänava pikendusel. 

Parima arhitektuurse ja konstruktiivse lahenduse leidmiseks viidi läbi arhitektuurivõistlus, mille võitis arhitektuuribüroo Trilog Studio OÜ ja Ehitusfirma Fidele Ehituse OÜ võistlustöö „Luik“.

Võistlustöö „Luik“ realiseerimiseks korraldatud, kuid liigkõrge hinna tõttu nurjunud kahe ehitushanke järel kuulutas Pärnu linnavalitsus Raba-Lai tänavate silla, Rääma ja Laiale tänavale rajatavate ringristmike ning silda ja ringristmikke ühendavate tänavalõikude ehitamiseks välja uue riigihanke.

Seekordne riigihange on koos projekteerimisega ja võistleva dialoogi vormis. Ehitaja saab koos arhitektide ja projekteerijatega välja pakkuda nii ideelahenduse kui hinna, mille eest ta on valmis silla koos tänavalõikude ja ringristmikega projekteerima ja ehitama.

Septembris algavad pakkujatega läbirääkimised, mille esimeses voorus tutvustavad pakkujad eskiise ja sillalahendusi. Järgneb teine voor, kus linnavalitsus ja pakkujad täpsustavad silla rajamisega seonduvat. Teise vooru lõpus allkirjastavad taotleja ja hankija tehnilise lahenduse, mis on piisava täpsusastmega pakkumuse esitamiseks.

Peamisteks hindamiskriteeriumiteks on pakkumuse kogumaksumus ja hankelepingu täitmise lõpptähtaeg. Kõige optimistlikum silla ja tänavalõikude valmimise tähtaeg on 2025. aasta lõpp.

• Raba-Lai tänava silla detailplaneering (I etapi alas) 
• Pärnu linna liiklusuuring (2019)
• Pärnu 2025 liikluse modelleerimise analüüs (2021)
• Raba-Lai tänava silla arhitektuurivõistlus 


Eesmärgid
• Paranevad ühendused jõe kallaste vahel
• Luuakse eeldused jõe vasak- ja paremkalda tänavavõrgu ning infrastruktuuri korrastamiseks 
• Arenevad säästlikud liikumisvõimalused
• Jaotuvad ümber kesklinna liikluskoormused
• Vähenevad intensiivsest liiklusest ja ekstensiivsest liiklusruumist tingitud keskkonnaprobleemid
• Paraneb kesklinna tähtsus äri-, elu- ja kultuurikeskkonnana
• Kesklinn ja kultuuriväärtuslik vanalinn seotakse jõeäärse arengualaga ühtseks ja elavaks tervikuks


Meedias
27.10.22 Pärnu linnaarhitekt: Uus sild ja Rail Baltic muudavad linnapilti märgatavalt (Pärnu Postimees)
30.05.22 Pärnu kuulutas silla ehitamiseks välja uue riigihanke
15.03.22 Pärnu uue silla ehitushanke odavaim pakkumus oli 71,4 miljonit eurot
17.02.22 Raba-Lai silla ehitushanke tähtaega pikendati 15. märtsini
19.11.21 Pärnu linn kuulutas välja uue silla ehitushanke
21.09.21 Pärnu uue silla ehitushanke odavaim pakkumine on 51 miljonit eurot
02.08.21 Pärnus hakatakse uut silda ehitama
14.06.21 Pärnu linnavalitsus andis ehitusloa uue silla ehitamiseks
15.04.21 Pärnu linnavolikogu pöördumine peaminister Kaja Kallase poole
03.12.20 Romek Kosenkranius: Veelkord sildadest
13.10.20 Valminud on Pärnu kolmanda silla eskiislahendus
14.04.20 Pärnu linn küsib riigilt 12 miljonit uue autosilla ehituseks (ERR)
01.04.20 Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitis võistlustöö „Luik“ 
30.03.20 Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitjad selguvad kolmapäeval
30.03.20 Pärnu linnavalitsus teeb ettevalmistusi uue silla ehitamiseks
08.03.20 Pärnu linnavalitsus tegutseb kolmanda silla nimel (ERR)
12.01.20 Pärnu uue silla ehitusplaan sai tagasilöögi (Ärileht) 

Planeerimisosakond
Suur-Sepa 16
80098 Pärnu linn, Pärnu linn
444 8205
planeerimine[at]parnu.ee
Kontaktid ja vastuvõtuajad

Linnakujunduse spetsialist
Janno Poopuu
Suur-Sepa 16, kab 313
524 6280 
janno.poopuu[at]parnu.ee

Veebilehel kasutatakse küpsiseid